вівторок, 28 липня 2020 р.

Долоньки. Авторська дидактична гра (О. Б. Романенко).

Мета: підвищувати рівень готовності психічних процесів; розвивати здатність розрізняти та називати основні кольори; розвивати лексико-граматичну будову мовлення, зорове сприйняття, увагу, уявлення, зв’язне мовлення, уміння орієнтуватися в просторі, дрібну моторику, слухове сприйняття, уміння виконувати двоступеневу інструкцію.

Виготовлення гри: на кольоровому папері обвести контури дитячих долоньок олівцем і вирізати шаблони.

Варіанти гри

Молодший вік

1. «Знайди за кольором»

Завдання. З-поміж усіх викладених долоньок показати долоньку зазначеного кольору.

Ускладнення: дібрати пару; знайти долоньки зазначеного кольору та накрити їх своїми.

2. «Де сховався м’ячик?»

Завдання. «М’ячик сховався під долонькою такого самого кольору, як сонечко. Знайдіть м’ячик».

3. «Виклади так само»

Завдання. Викласти долоньки зазначеного кольору за словесною інструкцією.

4. «Кольорова доріжка»

Дорослий демонструє послідовність кольорових стежинок.

Завдання. Дитина має викласти долоньки у зазначеній кольоровій послідовності.

Ускладнення:викласти по пам’яті долоньки у зазначеній кольоровій послідовності.

5. «Зроби так…»

Завдання. Обвести червону долоньку синім олівцем, жовту — зеленим олівцем тощо.

Ускладнення:розмалювати, заштрихувати долоньку (виконання двоступеневої інструкції).

6. «Кольорові асоціації»

Завдання. Назвати предмети, що мають однаковий колір із продемонстрованою долонькою.

7. «Чого не стало?»

Учитель-логопед прибирає одну з викладених долоньок.

Завдання. Назвати, долонька якого кольору заховалась?

8. «Що змінилось?»

Учитель- логопед змінює розташування долоньок на столі.

Завдання. Назвати, долоньки яких кольорів помінялись місцями.

Старший вік

1. «Рахуємо долоньки»

Завдання на узгодження числівників з іменниками.

Ускладнення:порахувати долоньки зазначеного кольору (одна червона долонька, дві червоні долоньки: узгодження числівника + прикметника + іменника).

2. «Де сховався м’ячик?»

Завдання. Знайти м’ячик ліворуч від червоної долоньки; праворуч від зеленої; між жовтою та білою долоньками.

3. «Продовж ряд»

Завдання. Чергувати долоньки зазначеного кольору: синя + червона + жовта + зелена + синя…

4. «Поклади на місце»

Завдання. Покласти синю долоньку у верхній лівий кут, зелену — в нижній правий кут…

5. «Перетворюємо долоньку»

Завдання. Обвести долоньку олівцем і перетворити її на будь-який предмет, тварину, комаху тощо.

6. «Малюємо картину»

Завдання. Намалювати картину, використовуючи свої долоньки.

7. «Знайди»

Завдання. На ватмані розташувати (намалювати) пари долоньок різного кольору та з різним розташуванням пальців.

Дитина має знайти та накрити своїми долонями долоньки однакового кольору, повторюючи (копіюючи) розташування пальців.

Ускладнення:розташувати (намалювати) долоньки однакового кольору, але з різними пальчиковими розташуваннями. Дитина має знайти та накрити своїми долонями долоньки з однаковим розташуванням пальців, повторюючи (копіюючи) розташування пальців, або накрити своїми долонями будь-які долоньки, копіюючи їх.

Автор: О. Б. Романенко, учитель-логопед 1 категорії ДНЗ комбінованого типу, ясел-садка № 54 «Світлячок», м. Бахмут, Донецька обл.

За матеріалами журналу «Логопед».

Використано інтернет-ресурс - Науково-методична література для працівників шкіл, ДНЗ та батьків - видавничої групи "Основа".

Немає коментарів:

Дописати коментар

Психологічні рекомендації педагогам «Як уникнути погіршення психологічного стану та «емоційного вигорання» під час дистанційного навчання

 Як ви ставитесь до роботи, яку треба брати додому і робити щодня допізна, а ще й у вихідні та у відпустці? І ні, не лише в період дедлайнів...