вівторок, 28 липня 2020 р.

10 способів утримати увагу в класі наприкінці робочого тижня.

10 порад, як привернути і втримати увагу школярів під час уроку

Кінець робочого тижня може стати для вчителя справжнім випробуванням. Учні з нетерпінням очікують на вихідні, тож педагогам доводиться докладати максимум зусиль, щоб уроки в пʼятницю не пройшли даремно. Пропонуємо10 способів, які допоможуть підтримати увагу дітей і запобігти неуважності та поганій поведінці.

1. Робочі зошити для самостійної роботи

Дітей потрібно розворушити, тож варто покласти на них більшу частину роботи і поміркувати, як створити звітність учнів і графік їхнього власного прогресу, видимий для всього класу. Самостійна робота в робочих зошитах передбачає відповідальність учнів за власні знання і вивільняє час учителя, який він може використати для допомоги тим, кому вона потрібна, і запобіганню поганій поведінці.

Працюючи в робочих зошитах і аналізуючи власні результати, учні розумітимуть, що чим більше відповідальності вони на себе беруть, тим вищий їхній власний прогрес.

2. Шестикутники з цікавимипитаннями

Наприкінці 80-хроків ХХ ст. на американському телебаченні була популярна вікторина, у якій учасники гри рухалися ігровим полем, що складалося з шестикутників. Якщо учасник відповідав на питання правильно, то міг обрати, у шестикутник з яким питанням, хоче перейти далі. За принципом цієї вікторини можна організувати роботу в класі для самостійного диференційованого вивчення або повторення матеріалу. Водночас учні опановуватимуть навчальний матеріал у власному темпі.

Приклад ігрового поля за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1TPeEhJfkLPqJKFDj51dkRoahRXWURPgo/view

(Кожному рівню складності можна присвоїти свій колір.)

3. Техніка Pomodoro

Техніка тайм-менеджменту Помодоро передбачає розподіл робочого часу на блоки: 20–25 хвилин зосередженої роботи і 5 хвилин відпочинку.

Ця техніка корисна під час підготовки до іспитів, проте вона з успіхом може бути застосована і на уроці, оскільки допомагає розбудити учнів, якіось-ось «впадуть у летаргічний сон» і спонукає їх до активних дій.

Упродовж 15 хвилин учнімають самостійно повторювати матеріал, потім упродовж 5 хвилин вони самостійно перевіряють самі себе або одне одного. Після цього роблять 5-хвилинну перерву.

4. Учні у ролі вчителів

Численні дослідження довели, що люди краще опановують навчальний матеріал, пояснюючи його іншим. Тож варто запропонувати учням на деякий час самим стати вчителями. Цей прийом дає гарний результат як підчас роботи у малих групах, де учні по черзі навчають одне одного, так і у великих класах, де виступити у ролі педагога може найбільш здібний учень.

Учитель має заздалегідь попередити учнів про свій намір надати їм можливість провести власний «мікроурок» (2-–5 хвилин), аби діти встигли добре підготуватися.

5. Завдання на ухвалення рішень

Нерідко учні добре розуміють навчальний зміст предмета, але зазнають труднощів у застосування знань на практиці. Отже, чому б не запропонувати їм завдання, яке вимагатиме від них саме практичного застосовування знань та обґрунтування власних рішень на основі розуміння матеріалу?

Наприклад, на уроці географії учніможуть самостійно скласти план міжнародного співробітництва у разі надзвичайної ситуації, або план розподілу ресурсів між різними регіонами світу.

Важливим у застосуванні подібних завдань є чіткевизначення правил роботи й  обмежень в ухваленні рішень.

6. Короткіпрезентації

Зазвичай темп уроку заважає вчителеві виокремити часна власні висловлювання і презентацію своєї роботи учнями, проте ці види діяльності заслуговують на більшу увагу.

Наприкінці тижня бажання учнів поговорити нерідко збільшується, тож чому б не спрямувати цю «енергію балаканини» у корисне русло?

У п’ятницю вони можуть розповісти про те, що вони зараз вивчають. Або провести невелике дослідження і презентувати його результати. Важливо заздалегідь чітко визначити час, необхідний для презентації.

7. «Куточок» оратора

Уміння говорити на публіці є життєво важливим особливо під час презентацій, дискусій, дебатів. Навички публічного виступу, упевненість, академічна грамотність та знання предмета— це ті аспекти, що необхідно «тренувати» регулярно.

Короткі промови учнівна кожному уроці—потужний інструмент для розвитку ораторського мистецтва, підтримування уваги іформування низки навичок як «твердих», так і «мʼяких».

Також важливо пояснити учням, що лексика і стиль промови залежать від аудиторії та обстановки. Запропонуйте їм уявно змінити аудиторію: клас, ділова зустріч підприємців, засідання в мерії тощо. Це допоможе учням відчути різницю між формальним і неформальним стилями мовлення.

8. «Новинна» методика

Не менш важливим, ніж ораторське мистецтво, є обізнаність учнів щодо різних подій — як історичних, так і поточних. «Новинна» методика допоможе зацікавити їх подіями, які, на їхню власну думку, їх зовсім не стосуються.

Учні об’єднуються у групи — «команди новин» —  і готують огляд певної історії (події), при цьому мають висвітлити її різні аспекти. Дуже важливим є перевірка учнями фактів, тож необхідно визначити ресурси, якими користуватиметься група, оскільки необмежене користування Інтернетом призводить до відволікання, надання недостовірної інформації, непродуктивної діяльності.

9. Квест

Квест є відмінним «запасним» варіантом роботи наприкінці робочого тижня для будь-якого навчального предмета. Він може бути як легким і короткотривалим, так і складним.

Усе, що необхідно зробити вчителеві, — сховати у класі 10–20 предметів і придумати завдання або питання, пов’язані з пошуком цих предметів. (Завдання мають відповідати темі, що вивчається.)

Об’єднайте учнів у пари. Надайте їм завдання квесту  і список предметів, що вони мають знайти у класі. (Працюватимуть учні цілком самостійно.)

Виконання завдань квесту зосередить увагу учнів і допоможе їм засвоїти теоретичний матеріал.

10. Рекламна компанія

Запропонуйте учням творчу ідею або короткий опис ситуації на основі вивченої нещодавно теми, дайте завдання створити рекламну кампанію, рекламний білборд або газетну статтю з метою переконати широку громадськість у певному погляді чи думці. Мета тут двояка. По-перше, учні мають навчитися передбачати потенційні контраргументи, що може спричинити їхня точка зору. По-друге, вони вчитимуться не просто застосовувати свої знання для обґрунтування ідеї, але  і презентувати їх у форматі, зрозумілому для певної аудиторії. Це спонукатиме учнів замислитися про те, як вони передають свої знання, а не просто завчати теоретичні відомості.

За матеріалами:https://www.teachertoolkit.co.uk/2019/01/10/friday-afternoon/

Використано інтернет-ресурс - Науково-методична література для працівників шкіл, ДНЗ та батьків - видавничої групи "Основа".


Немає коментарів:

Дописати коментар

Психологічні рекомендації педагогам «Як уникнути погіршення психологічного стану та «емоційного вигорання» під час дистанційного навчання

 Як ви ставитесь до роботи, яку треба брати додому і робити щодня допізна, а ще й у вихідні та у відпустці? І ні, не лише в період дедлайнів...